Artist: Pink Floyd Title Of Album: The Wall Release Date: 30 November 1979, December 1978 – November 1979, (LP 19??) Location: London, England Label: Harvest Records (UK), SHDW 411 SHSP 4112 Genre:Rock Quality: Flac Tracks 16/44,1 kHz Length: 39:28, 42:19 min Tracks: 26 Total Size: 215, 252 Mb WebSite:Exhibition Website
Tracklist:
LP1
01. A1 In the Flesh (03:25) 02. A2 The Thin Ice (02:30) 03. A3 Another Brick in the Wall (Part 1) (03:16) 04. A4 The Happiest Days of Our Lives (01:43) 05. A5 Another Brick in the Wall (Part 2) (04:02) 06. A6 Mother (05:31) 07. B1 Goodbye Blue Sky (02:56) 08. B2 Empty Spaces (02:03) 09. B3 Young Lust (03:31) 10. B4 One of My Turns (03:38) 11. B5 Don't Leave Me Now (04:08) 12. B6 Another Brick in the Wall (Part 3) (02:00) 13. B7 Goodbye Cruel World (00:40)
LP2
01. C1 Hey You (04:45) 02. C2 Is There Anybody Out There (02:41) 03. C3 Nobody Home (03:28) 04. C4 Vera (01:37) 05. C5 Bring the Boys Back Home (01:20) 06. C6 Comfortably Numb (06:24) 07. D1 The Show Must Go On (01:39) 08. D2 In the Flesh (04:18) 09. D3 Run Like Hell (04:20) 10. D4 Waiting for the Worms (04:04) 11. D5 Stop (00:35) 12. D6 The Trial (05:13) 13. D7 Outside the Wall (01:49)
Что легло в основу этого альбома, хорошо описано в книге Шафнера "Блюдце полное неожиданностей": Эрик Флетчер Уотерс (Eric Fletcher Waters) погиб в 1944 году в Италии. Нетрудно догадаться, почему все время работы с Floyd Уотерс держал себя вызывающе, не говоря уже об антимилитаристском настроении, пронизывающем все его тексты. Пользуясь терминологией самого Уотерса, отсутствие отца "заложило первый — и самый худший — кирпич в его стене". "Я готов биться об заклад, что не было и дня, — замечает писатель и бывший редактор журнала "Rolling Stone" Тимоти Уайт (Timothy White), — чтобы Роджер Уотерс сознательно или бессознательно не горевал и не скучал по отцу, которого он никогда не знал. Он буквально ненавидел стечение обстоятельств, укравших у него (судя по всему, любящего) родителя".
Любой человек, которому известно содержание альбома и фильма "Стена" ("The Wall"), без труда найдет в них подробности из детства настоящего Роджера: вот он случайно обнаружил военную форму отца; вот похоронка с выражением соболезнования от короля Георга VI, которая хранится в одном из ящиков стола его матери; вот он выхаживает умирающего зверька — и вот его заставляют выбросить друга на помойку; вот сборы и поход в среднюю школу, укомплектованную садистами из диккенсовских времен — они лезут из кожи вон, чтобы выколотить из своих несчастных маленьких жертв остатки любого проявления индивидуальности и творческого начала. "Это было ужасно, — вспоминал Уотерс в 1979 году, — они никогда ничем не поощряли детей, не пытались их заинтересовать, им нужно было одно — чтобы мы сидели тихо… Они лупили нас, доводя до нужной кондиции, внушая одну мысль: дети должны попасть в университет и ХОРОШО УСТРОИТЬСЯ".
По материалам книги Nicholas Schaffner "Saucerful of Secrets: The Pink Floyd Odyssey".
A rock opera, its story explores Pink, a jaded rockstar whose eventual self-imposed isolation from society is symbolised by a wall. The record was a commercial success, charting at number one in the US for 15 weeks, and number three in the UK. In 1982, the album was adapted into a feature film of the same name, directed by Alan Parker. Bassist Roger Waters conceived The Wall during Pink Floyd's 1977 In The Flesh tour, modeling the character of Pink after himself and former bandmate Syd Barrett. Recording spanned from December 1978 to November 1979. Producer Bob Ezrin helped to refine the concept and bridge tensions during recording, as the band were struggling with personal and financial issues at the time. The Wall is the last album to feature Pink Floyd as a quartet; keyboardist Richard Wright was fired by Waters during production, but stayed on as a salaried musician. Three singles were issued from the album: "Another Brick in the Wall, Part 2" (the band's only US number-one single), "Run Like Hell", and "Comfortably Numb". From 1980 to 1981, Pink Floyd performed the full album on a tour that featured elaborate theatrical effects. The Wall initially received mixed reviews from critics, many of whom found it overblown and pretentious. It later came to be considered one of the greatest albums of all time, as well as being one of the most well-known concept albums. It has sold more than 24 million copies, is the second best-selling in the band's catalog, and is one of the best-selling of all time. Some of the outtakes from the recording sessions were later used on the group's next album, The Final Cut (1983). In 2003, Rolling Stone listed The Wall at number 87 on its list of the "500 Greatest Albums of All Time". In the early 2010s, Waters staged a new Wall live tour that became the highest-grossing tour by a solo musician.
Видеть ссылки, комментировать и оценивать могут только зарегестрированные пользователи! ------------------------------------------------ To can See references, to comment and estimate only the registered users!